2014. október 3., péntek

Légy óvatos a spirituális tanításokkal - Scott Kiloby videó



Többször írtam már a blogon a spirituális elkerülésről, amit végtelenül fontos témának tartok, mert nagyon sokan lépnek bele a spirituális csapdákba a „haladás”, „fejlődés”, „önkeresés”, „feltétel nélküli szeretet”, „megvilágosodás” nevében. Miközben az egész spirituális keresés és az ezobizó nagy mértékben az élet valóságosságától való menekülésről és a fájdalomcsillapításról szól. Erről már egy ideje érik bennem egy bejegyzés, a címe valószínűleg az lesz, hogy Csak embernek ne kelljen lenni.

(Olvasd el a témában korábban született bejegyzéseket:

A spiriezó és az önfejlesztés sokak számára vált függőséggé, és ez valamilyen szinten természetes. Mert ugyanabból a hiányból műveljük ezt is, mint minden mást az életben. Ugyanaz, a magát hiányosnak, nem teljesnek, nem rendben levőnek hívő én keresgél, és így soha nem is tud teljességet, rendben levőséget, megelégedettséget megélni; a legnagyobb abszurdum, mégsem vesszük észre. Azért is nehéz észrevenni, mert magasztos eszmék és a „fejlődés” zászlaja alatt masírozunk. És vakok vagyunk arra, mit is művelünk valójában. És ez sokkal tovább is eltarthat, mint az kívánatos; az egész életünk rámehet erre a függőségre.

„Legegyszerűbb meghatározása szerint a spirituális elkerülés az elme használata arra, hogy elkerüljük azt, hogy éreznünk kelljen. A saját tapasztalatomban, és a számtalan ember életében, akikkel együtt dolgoztam, a spirituális szavak oly sokszor oly könnyen válnak búvóhellyé, látszólagos megérkezési ponttá. Sokkal könnyebb a valóságról vagy az Igazságról beszélni, mint ténylegesen csupaszon, nyitottan és sebezhetően élni az életünket, kitéve annak, ami ténylegesen pillanatról-pillanatra megjelenik.” (Scott Kiloby)

Nálam vagy 5 évig tartott az a fázis, hogy faltam a spiriezó irodalmat. Hegyekben álltak az ágyam mellett a könyvek, és el sem tudtam képzelni, hogy képes lennék nélkülük élni. Szavakkal, elméletekkel, ideálokkal azonosultam, azt hittem, már nagyon bölcs vagyok, mindeközben még nem volt olyan eszköz a kezemben, mellyel valódi, mély belső munkát tudtam volna végezni. Aztán ezek is megérkeztek, és segítettek feltárni a menekülésem és a függőségem apró pici darabkáit is. És ami még fontosabb: segítettek átlátni mindazokon a történeteken, hogy majd valahol a jövőben fogok megérkezni, de addig is még keresni, kutatni, olvasni kell. El sem tudom mondani, milyen nyugalom van azóta, hogy nem kell újabb és újabb könyveket, tanításokat bújnom. Mindez nem azt jelenti, hogy nem vagyok továbbra is kíváncsi az ember működésére. Segítőként ezt fontos feladatomnak tartom, és természetes érdeklődésembe tartozik, hogy főleg tapasztalati megosztásokat ismerhessek meg.

Figyelmedbe ajánlok egy frissen feliratozott Scott videót a témában, érdemes elcsendesülve megnézni-meghallgatni.

Scott Kiloby videó: Légy óvatos a spirituális tanításokkal




Várlak szeretettel a következő Élő Önvizsgálatok Alapcsomagon, 3 helyünk maradt:


Scott Kiloby Élő Önvizsgálatok Alapképzési Csomag (Megtalálhatatlan Önvizsgálat és Szorongás/Félelem Önvizsgálat) 2014. október 18-19.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése