2010. november 16., kedd

Szeret – Nem Szeret


Utazz ma egy kicsit velem a szeretet témájában. Jó nagy katyvasz van ám itt (is) a fejekben. És életünk jó nagy részét töltjük annak a gondolatnak a bűvöletében, hogy valakinek szeretnie kellene bennünket, legyen az szülő, barát, szerelem, bárki. Neked mennyi energiád megy el erre a történetre? Ha ezt felülvizsgálod, és megérted, szabad leszel. Tarts velem ebben a kalandban is, kezdjük egy Katie idézettel:

„Amikor valóban szeretsz valakit, akkor az a gondolat, hogy „Szeretned kéne engem” már megmosolyogtat. Hallod az arroganciát ebben a gondolatban? „Cseppet sem érdekel, kit akarsz szeretni. Engem kell szeretned, és még arra is kész vagyok, hogy trükközéssel rávegyelek erre.” Ez a szeretet ellentéte. Amikor úgy gondolom, hogy a férjemnek szeretnie kéne engem, nem vagyok épelméjű. Kinek a dolga az, hogy kit szeret? Az övé, természetesen. Nekem mindössze a megfordításokkal kell tisztában lennem: Nekem kéne szeretnem magamat, és nekem kéne szeretnem őt. Az a történet, hogy kinek kit kéne szeretnie, takarja el előlem azt, amit keresek. Nem az ő dolga, hogy szeressen – ez az én dolgom.”

Nézzük végig részletesen ezt a hiedelmet a Négy kérdéssel és a Megfordításokkal, válassz Te is egy olyan személyt az életedből, akivel ezt „játszod”: Szeretnie kéne engem.

1. Igaz az, hogy szeretnie kéne engem? Igen vagy nem.

2. Teljesen biztos lehetek benne, hogy szeretnie kéne engem? Igen vagy nem.

3. Mi zajlik bennem, amikor elhiszem azt a gondolatot, hogy szeretnie kellene engem?
- Hogyan bánok vele, miket gondolok róla, milyen trükkökkel, manipulálással próbálom őt erre rávenni?
- Hogyan érzem magam, hogyan bánok magammal? Szeretem magamat ilyenkor?
- Kinek a dolgával foglakozom, amikor azzal foglalkozom, hogy ő kit szeret?
- Mire nem vagyok képes, amikor elhiszem ezt a gondolatot?

4. Ki lennék, milyen életem lenne, ha soha többé nem tudnám elhinni azt a gondolatot, hogy szeretnie kellene engem? Hogyan bánnék vele, ha nem hinném ezt el többé? Csukd be a szemedet, és nézd magad, ahogy e nélkül a gondolat nélkül éled az életedet. Mennyi energiád szabadul fel, ha soha többet nem tudod elhinni ezt?

Nézzük a Megfordításokat:

+ Nem kéne szeretnie engem.
Amíg nem szeret, addig ez a valóság. Ha én ez ellen megyek, az fáj. Nézzem már meg, hogyan viselkedem vele, ha elhiszem, hogy szeretnie kéne, miket gondolok róla ilyenkor? Szerethető vagyok ilyenkor? És miért lehet nekem az jó, ha ő soha többet nem fog engem szeretni, mit tanulhatok én meg ebből, merre indulhat el az életem?

+ Nekem kéne szeretnem őt.
Őszintén, szeretem én őt minden egyes pillanatban, feltétel nélkül, bármit is csinál? Még akkor is, ha nem szeret engem, vagy netán mást szeret? Keress három konkrét példát, amikor te nem szereted őt. Emlékszel, a személyiség nem szeret, mindig akar valamit. Az a szeretet, ami akkor ott van, amikor a másik úgy csinálja, ahogy én szeretném, viszont eltűnik, amikor ő nem az én igényeim szerint cselekszik, nem szeretet. Ez játszma és függőség. A valódi szeretet sosem szab korlátokat, csak áramlik.

+ Nekem kéne szeretnem saját magamat.
Keress három konkrét példát arra, hol kéne neked megszeretned saját magadat. Amíg én nem szeretem magamat szőröstül-bőröstül, addig hogyan várhatom, hogy más szeressen engem? Ha megszeretem magam minden látszólagos „hibámmal” együtt, akkor viszont már a legkevésbé sem fogok függeni attól, hogy szeretnek-e vagy sem. A Munka Négy kérdése és a Megfordítások megélése eljuttat téged az önszeretet állapotába. Nem önimádatról beszélek, nem önzésről beszélek, hanem tisztulásról, megértésről, felismerésről, megbocsátásról, a magammal és másokkal kapcsolatos „bűnlajstrom” feldolgozásáról. Ennek pedig automatikus következménye az önszeretet és mások szeretése is. A kettő együtt jár. Ameddig van olyan ember, akit nem szeretsz, addig nem végezted el a Munkádat. És addig fájsz.

„Amikor nem szeretsz valakit, az fáj, mert a szeretet a valódi lényed. Nem vagy képes rávenni magad, hogy csináld a szeretést. De amikor megszereted saját magadat, akkor automatikusan szereted a másik embert is. Épp úgy, ahogy nem tudod magad rábírni arra, hogy szeress minket, arra sem vagy képes, hogy ne szeress minket. Az egész csak a te kivetítésed.”

„A szeretettel semmit nem tudsz csinálni. Mindössze annyit tehetsz, hogy megtapasztalod. A szeretet nem olyasvalami, amit demonstrálhatsz vagy bizonyíthatsz. A szeretet az, ami vagy. Nem egy csinálás, nem lehet csinálni, túlságosan óriási ahhoz, hogy bármit csinálj vele. Amint megnyílsz a szeretet megtapasztalása előtt, meg fogja ölni azt, akinek gondolod magad. Nem tud máshogy tenni. Mindent elpusztít, ami az útjába kerül.”

Idén még egy kalandos Tréningre hívlak szeretettel a Férfi-Nő-Párkapcsolat témájában. Ezen a napon felismerheted és megvizsgálhatod mindazt a mára mélyen elmerült hiedelemhalmazt, mely meggátol abban, hogy szeresd a Férfit, a Nőt, illetve magadat, mint férfi és nő. Megvizsgáljuk azt is, milyen elvárásokkal működünk a párkapcsolatunkban, hogyan nyomorítjuk meg magunkat és a párunkat, hogyan lehetetlenítjük el boldog együttélésünket.

Férfi-Nő-Párkapcsolat Tematikus Tréning november 28-án, vasárnap. Ennek előfeltétele az ÖnMunka Alaptanfolyam.
AKCIÓS KORÁNKELŐ KEDVEZMÉNNYEL az ÖnMunka Alap Pótnap (november 27.) és a Férfi-Nő-Párkapcsolat Nap bruttó 19.900Ft. (november 19-i jelentkezés és előleg-átutalás esetén)
További részletek a tanfolyamokról a honlapon: http://kincsamivan.hu/programok.html

Lásd még a Nem Superman és Superwoman képző, a PárosMunka, illetve a Férfi-Nő, Egy Pár? című bejegyzéseket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése