2011. május 30., hétfő

Nem Kéne Hisztiznie – Igaz Ez?



„Az emberek sosem egymással találkoznak, hanem az egymásról alkotott történeteikkel.” (Byron Katie)

Fogalmad sincs arról, ki él melletted, fogalmad sincs, ki ő valójában, csak a saját róla szóló történeteidet látod benne. Úgy mondjuk ezt Munka-nyelven, hogy mindenki csupán a történetünk. Ha a valódi létezőt szeretnéd meglátni benne, akkor meg kell vizsgálnod az összes róla szóló történetedet, sőt a saját magadról szólókat is. Ha valóban szeretnéd szeretni, feltételek nélkül, akkor ez az út elvezet hozzá. Saját magadon keresztül.
Nemrégiben egy gyakorló ÖnMunkás elküldte a hisztizéssel kapcsolatos hiedelem részletes megvizsgálását. Arra gondoltam, mindenkinek hasznára válik, hiszen legtöbben bírunk hisztis párral, gyermekkel, szülővel, kollégával, szomszéddal, stb. Kérlek, mielőtt elolvasod, keress egy olyan személyt az életedben, akivel kapcsolatban igaz az, hogy „Jobban kéne kezelnie a hisztijét, és rá vonatkoztatva Te is csináld végig ezt a Munka önvizsgálatot. Nagy szolgálatot teszel vele magadnak, és a körülötted élő hisztiseknek is. :) Itt annak a személynek a válaszait olvashatod, aki elvégezte ezt a hiedelem vizsgálatot, és természetesen, Te keresd a saját válaszaidat és példáidat. A Munka meditáció – szép lassan, a szívedre figyelve végezd.

A megvizsgálandó hiedelem, tehát: A páromnak jobban kellene kezelnie a hisztijét. (Helyettesítsd be a saját hisztis emberkéddel.)

1. Igaz az, hogy jobban kellene kezelnie a hisztijét? - Igen. (másik lehetőség: Nem)

2. Teljesen biztos lehetek benne, hogy jobban kellene kezelnie a hisztijét? – Nem. (mivel egyelőre nem is teszi) (másik lehetőség: Igen)

3. Mi zajlik bennem, ha elhiszem, hogy jobban kéne kezelnie a hisztijét, mikor pedig ő nem teszi? Hogyan bánok vele, hogyan bánok magammal? - Rosszul érzem magam, én is hisztis leszek, nem bírom elviselni, kibírhatatlan, undok, utálatos leszek vele, visszautasítom, visszataszítónak látom őt is, legszívesebben elmenekülnék tőle. Nem tudok magamra figyelni, nem vagyok biztos a belsőmben, nem értem magam, szeretetlen vagyok vele, nem vagyok hajlandó lemenni a szívembe, magamnak is szerzek egy kaki délutánt vagy estét vele.

4. Ki lennék a gondolat nélkül, hogy jobban kéne kezelnie a hisztijét? Hogyan bánnék vele? - Megengedném neki. Ha hisztis, akkor legyen. Tudnék nevetni rajta. Ráhagynám. Megölelném. Látnám benne a szerethetőt. Tudnám, hogy ez is elmúlik, hogy ő szokott ilyen lenni és hogy nála ez természetes életműködés (ez sem igaz). Egyszerűen megvárnám, míg visszajön a hisztimentes párom. Bátor lennék, és erős, magamhoz tudnám ölelni, mert azt viszont tudom, hogy neki az segít. Nem beszélnék annyit vissza neki fejből, tudnám szeretni, amíg ő nem szereti magát. Az, hogyan kezeli a hisztijét, az ő dolga, nem az enyém.

5. Megfordítások:

+ A páromnak nem kellene jobban kezelnie a hisztijét. (Konkrét saját példák, bizonyítékok.)
- Mert erre képes, itt tart, ez a szintje, benne ez még benne van, ő ezt még nem oldotta meg magában. 
- Mert ő ezzel tanít engem a későbbi emberek iránti toleranciára, vele, akit szeretek, tanulhatom meg a tűrést, az alkalmazkodást, az okos bölcsességet, a rugalmasságot, az okos alkalmazkodást. Vele tanulhatom meg, hogy befogjam a számat, amikor azzal ártok magamnak, ami viszont gyakran előfordul.
- Mert nekem erre van szükségem. Nekem egy hisztis pár kell. Valamiért. Talán tudom, hogy miért. Mert nekem egy ilyen pár kell, aki nem tudja jól kezelni a hisztijét.
  
+ Nekem kellene jobban kezelnem az ő hisztijét.
- Mert ő szorul olyankor rá segítségre és nem én. Olyankor ő magatehetetlen, programok alapján működik (nem igaz), de ha ez jön őszintén is belőle, akkor is nekem dolgom ezzel mit kezdeni, az ő olyansága az ő ügye.
- Mert nekem vagyunk együtt, engem tanít, ő az én projekcióm, a mesterem. Ő az én történetem, igazából soha nem találkoztam vele (csak a róla szóló történeteimmel), így nekem kell megoldanom bennem, ha nekem valami nem oké benne. Csak magamra mutogathatok, mert én vagyok a végső, aki marad.
- Mert én előrébb járok bizonyos értelemben, mint ő (igaz ez???), és olyankor kiváló lehetőségem van, hogy ezt megmutassam. Ha olyan nagyon spirituálisan tanult vagyok és istennel összhangban, kapcsolatban, akkor küldött nekem egy pont erre szoruló, erre igényt tartó, erre lehetőséget adó embert. Meg egy embernek álcázott tükröt, hogy segítsen nekem, hogy még jobban hasonlíthassak őrá.

+ Nekem kellene jobban kezelnem az én hisztimet.
- Mert bennem is van egy lökettel, én is ma pont így jöttem ide és akkor, ha olyan nagyon jól tudom a tutit, akkor ne várjak vele, hanem még otthon végezzem el a szükséges óvintézkedéseket (és a Munkát).
- Hívjam fel, hogy baj van és tegyem meg a kéréseimet. Híváskor mindig ajánljam fel, hogy visszautasíthat, és ellenőrizzem, hogy érzi-e rajtam, hogy most szükségből kérek és ajánljam fel neki a visszautasítás lehetőségét.
- Nyomjak le húsz fekvőt, vagy guggoljak harmincat, és rögtön lejjebb vezettem a hisztimet. Nekem van szükségem segítségre, ha magamat rendbe rakom, akkor nem fogok tudni kiakadni az ő viselkedésén.
- Ha megtanulom kezelni a hisztimet, azzal gyakorlok a segítő foglalkozásra, és ehhez a párom kiváló segítő. És máskor meg ő segít nekem, így jár neki, úgy korrekt, ha ő van bajban, én segítek.
- Alapvetően én akarom rendbe rakni magam, ő csak élni akar, nekem kell dolgoznom a hisztimmel. Neki joga van szenvedni és nem tudni kezelnie a saját hisztijét, és külső segítségre várni, mint én szoktam. Tehát magammal kezdődik és neki max. példát mutathatok. Mindez a békés élethez és az emberekkel való bánáshoz hozzásegít engem. Tehát ezt is magamért csinálom, csinálhatom, nem őérte. Az, hogy ő élvezi a gyümölcsöt, az egy külön extra jó dolog. De ez nekem fontos, énértem.

6. Hajlandó vagyok újra megélni, hogy a párom újra hisztis. Mert megnézhetem, hogyan kezelem a dolgot, másképp látom-e már, mi zajlik bennem, elhiszem-e még a gondolatot, beleavatkozom-e még az ő dolgába, elkülönülök-e még tőle.

7. Alig várom már, hogy a párom újra hisztis legyen. Úgyis lesz ilyen. Jobb, ha barátságot kötök ezzel. Előre várom, hogy hisztis legyen, mert ez nekem jó, segít, tanít. Erősebb és bölcsebb leszek általa. Megértőbb és kedvesebb leszek az emberekkel és az ügyfelekkel, ami nekem külön előnyökkel is járni fog. Így teljesen kinyitom magam bármire, ami történhet, letesztelhetem magam, nem menekülök többé, hanem megengedem és elfogadom, hogy az legyen, ami éppen van.


Amíg Te nem teszed rendbe a saját hisztidet, szóljon az bármiről is, addig a hisztit tanítod. És onnan tudod, hogy Te már rendbe tetted a saját hisztijeidet, hogy mások hisztije már egyáltalán nem érint kellemetlenül, nem tudsz többé falat húzni magad és a hisztiző közé, sőt nem is igazán tudod hisztiként értelmezni a viselkedését. Illetve, nem mész bele többé az ő hisztis játékába, ami átmenetileg akár még hisztisebbé teheti. Először nem fogja érteni, mi történt veled, aztán vagy megszokja, és jön veled, vagy pedig megszökik, és keres olyat, akivel tovább hisztizhet. Te pedig megengeded neki, hogy úgy tegyen, ahogy épp tesz.

„Az egyetlen dolog, ami elválaszt attól, hogy Te magad légy a szeretet, az egy gyötrő gondolat.” (Byron Katie)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése