2013. február 5., kedd

A Nagy és Fontos Elmélet Helyett: Gyakorlati ÖnVizsgálat



„A Munka jóval több egy közönséges módszernél: Lényed legmélyét kelti életre.” (Byron Katie)

Az ÖnMunka mindkét módszere teljes egészében gyakorlaton alapul. Nem elméleteket olvasol és hallgatsz arról, hogy milyennek kéne már lenned, mit kéne csinálnod. Senki nem mondja meg neked a „ nagy, okos válaszokat”, önmagadban fedezed fel a saját válaszaidat az önvizsgálatok során. Ráébredsz, hogy valóban minden válasz benned van, és ezt újra meg újra felfedezed, ahogy újabb önvizsgálatokat végzel el. Így egyre inkább mersz a saját belső bölcsességedre támaszkodni, és egyre kevésbé van szükséged külső okosságokra, melyek majd tán egyszer jól megmentenek a szenvedéstől. Megtanulsz „ép-elméjűen” élni, tisztán látni minden élethelyzetben. Hazatalálsz önmagadhoz, ahogy Katie mondja.

Ma egy Munka Alaptanfolyam résztvevőjének beszámolóját olvashatod. Ha kedvet kapsz a gyakorlati önvizsgálódáshoz, szeretettel várlak az ÖnMunka Tanfolyamokon.

Ha egyénileg szeretnél dolgozni, teljes támogatással ajánlom ehhez két facilitátor társamat, akik szintén nagy gyakorlattal rendelkeznek mára, és mindkét ÖnMunka módszerben profik. Keresd bizalommal őket: Bogdán Ildikó és Pákolicz Misi

És akkor az élménybeszámoló:


Nagyjából egy éve hallottam a barátnőmtől Byron Katie-ről és a Munka módszeréről, akkor megnéztem több videót is, de a kincsamivan oldalon nem nagyon molyoltam.

Kezdetben nagyon izgalmasnak tűnt ez az egész és gyakran dolgoztunk fel párban Ítélkezőlapot, a barátnőm ügyesen tudott kérdezni és így sokat segített nekem abban, hogy igazán belülről halljam a válaszokat. Később már egyedül is leültem „ítélkezni”.

Aztán jött egy csendesebb időszak, majd újra a Munkához fordultam, ha nagyon macerásnak tűnt a helyzet. És ősszel már tudtam, szeretném ezt még közelebbről látni, így jelentkeztem a tanfolyamra.
Mivel már nem volt teljesen ismeretlen az egész, tudtam, hogy itt a sallangok elmaradnak és bizony, a lényeget látom a maga(m) valójában. Mégis meglepett az, ahogy Andi a kezdő meditációban megmutatta nekem, hogy a gondolataim irányításában semmilyen, úgy értem SEMMILYEN szerepem nincs. Egy magasabb intelligencia lehet az, amelyik engem lélegeztet, gondolkodtat, cselekedtet. (Ezt még semmilyen tanfolyamon nem hallottam így, pedig a hátam mögött van a szellemgyógyászat, aura-soma, lélekgyógyász+angyaltanfolyam, számmisztika, csakratisztító kurzusok és a reiki. Ez utóbbi az, amit napi szinten gyakorlok és a leginkább be tudtam építeni a mindennapjaimba).

Aztán jöttek az állításaink, amelyek kezdetben minden résztvevő esetében szinte megkérdőjelezhetetlennek tűntek. Ám a kérdések és a megfordítások segítségével szép lassan kiderült, a megfordított állítások legalább olyan igazak, mint az eredeti.

Tetszett nekem az, hogy Andi a Nagy és Fontos Elmélet (már, ha van ilyen) ismertetése helyett egy-egy konkrét eset kapcsán mondott néhány egyszerű, ám igen tanulságos mondatot. Meglepett, ahogy szinte mindenki történetében magamra ismertem. Én is éltem már meg olyat, hogy egy hozzám közel álló ember folyton csak panaszkodik és nem értettem, miért nem csinál már valamit inkább. Vagy amikor 15 év házasság után elköltöztem gyerekestül a férjemtől és ő az ügyvéd előtt alázott meg azzal, hogy semmibe nem egyezett bele abból, amit előzőleg megbeszéltünk, én is úgy éreztem, hogy tehet ilyet VELEM!!! Nekem is volt az elmúlt években olyan érzésem, hogy a nagyobb gyerekem semmibe veszi azt, amit kérek tőle, és hogy valójában nem is tisztel. Azt meg már vagy ezerszer éreztem, hogy kérek valamit a kisebbtől és a füle botját se mozdítja.J Mindez egyszerre volt valami felszabadító, megnyugtató érzés, hogy normális vagyok és ugyanazok az ősfélelmeim, mint annyi más társamnak.

Szombaton este azért zúgott picit a fejem a sok-sok infótól, sírtam is néhányszor, annyira megérintődtem és valószínű annyira magamra ismertem a helyzetekben. Tetszett az is, ahogy Andi nem picsogott velünk, ma már értem, hogy ha ő is megmerítkezik a Bánatban, akkor segíteni se tud igazából.

Az állításom kapcsán (Szerelmem csalódást okoz nekem, mert nem akar változtatni az életén) a legdöbbenetesebb tapasztalásom nem az volt, amikor (persze) kiderült, hogy valójában ÉN nem akarok változtatni az életemen, hanem az, amikor azzal szembesültem, hogy a szeretett férfiben annyira rosszalt szenvedély (jelesül a pia) nálam is megjelenik, hisz nekem is megvan a magam kábulata, mégpedig PONT a Szerelmem. Vele kábítom magam, hisz ha megjelenik és beleszagolok az arcába, elfelejtem, hogy amúgy változtatnia kéne az életén.J

A második nagy döbbenet pedig a Mi az, ami még félelmetesebb, mint az eredeti gondolat? című kérdés. Ugyanis, ha Szerelmem változtat az életén és egy nap ott áll az ajtóban megváltozva, ahogy kértem, szín józanul és közös életünkre készen, akkor nekem megszűnik a jól bejáratott MAGAM élete! Most legalább lehet arra hivatkoznom, hogy ugyan, drágám, hát látod, hogy veled nem lehet napi létet tervezgetni.L

Ez volt a nagy tanulsága a Munka Alaptanfolyamnak számomra. Ráébrednem, hogy BELŐLEM hiányzik az a bizalom, amit tőle várok, hogy ÉN fáradok el menet közben és ÉN adom fel, nem ő.

A Jóvátevő levél írása még csak ment, de a felolvasása bizony, nehezen. Konkrétan zokogtam.

Epilógus: Hálás vagyok, amiért megtalált engem a Munka és amikor hazajöttem, néhány napig egész békésen szemléltem mindent. Aztán jött az ónos esős hétvége, amikor még a TV is bemondta, hogy mindenki maradjon veszteg, cudar időjárás jön. Az én kisebb gyerekem meg Szegedre készült a röpicsapattal úgy, hogy szombat este fél hatkor kezdtek játszani és valamikor 9 után készültek hazajönni. Na, én teljes ellenállásba kezdtem: felhívtam az edzőt, kértem, ha mindenképp menni kell, aludjanak meg ott és másnap, világosban jöjjenek haza. Mondta, hogy ez nem így van, nyugodjak meg, 15 éve járják az országot, minden rendben lesz. Azt mondtam ugyan, hogy jó, megnyugszom, de tovább kattogott az agyam az egészen, nem értettem, hogy lehetnek ilyen felelőtlenek felnőtt emberek más emberek gyerekeivel, sírtam a kétségbeeséstől!

És akkor szombat reggel felébredtem és feltettem a kérdést: Kinek a dolgával foglalkozol? Mi a valóság? És reikiztem kicsit, kérve az univerzum segítségét, majd összecsomagoltam a szendvicseket és szerencsés utat kívántam a lányomnak. Vesztettek ugyan, de épségben megjárták az utat, hazafelé végig énekeltek és 0.40-re már itthon is voltak. Jó érzéssel töltött el, hogy a gyerekem részt vehetett ebben és sikerült a saját félelmeimet megkérdőjeleznem. Ezt köszönhetem a decemberi Munka Alaptanfolyamnak. J

Szeretettel és köszönettel, Gy.

KI LENNÉL A TÖRTÉNETED NÉLKÜL? – 2-napos, kiscsoportos ÖnMunka Alaptanfolyam Byron Katie Munka-Módszere alapján.
Hétköznapi tanfolyam: 2013. március 4-5. (1 hely maradt)
Március 22-23. (Jelentkezési határidő: február 25.)
Részleteket itt találsz: Tanfolyamok

ÖNSZERETET/ÖNÉRTÉKELÉS Tréning Scott Kiloby Élő Önvizsgálatai alapján: 2013. március 1-2. (Jelentkezési határidő: február 11.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése