2014. január 13., hétfő

Kétségbeesve Keressük az (Ön)Szeretetet



„Az önvizsgálatok lehetőséget adnak rá, hogy találkozzunk magunkkal és egymással ott, ahol a szeretet már nem kérdés, ahol egyáltalában nincs kérdés.” (Mayer Móni)

Móni pár napja oszotta meg velünk ezt az írását, ami életének egyfajta összefoglalója, nagy hangsúlyt helyezve az utóbbi másfél év mély változásaira. Érdemes végigolvasni, Móni csudán tudja formálni a mondókáját. Egy korábbi írását is megosztottam már itt a blogon, amit rögtön a megismerkedésünk után írt, ezt itt olvashatod: Az Ember: Ajándék – Egy vak lány története

Móni az elmúlt másfél évben élete legfontosabb helyére tette az önvizsgálatokat. Rendíthetetlenül jött a tanfolyamokra, mélyítőkre, ismétlőkre, intenzíven dolgozott másokkal és önállóan, és szeptember óta a facilitátor-képzés résztvevőjeként merült még mélyebbre önmagában. Ez ihlette az itt következő megosztását, köszönöm.

Móni – nagy tapasztalatával az önvizsgálatokban - szeretettel ajánlja figyelmetekbe ezt a hamarosan induló, intenzív, kiscsoportos kurzust:

2-hónapos Intenzív, Kiscsoportos, Gyakorlati Önszeretet-Önértékelés Kurzus: Gondolati, Érzelmi és Testi Ön-Gyógyítás, február 26-tól szerda esténként, részletek lentebb. Jelentkezési határidő: január 31.
Részletek ide kattintva: Önszeretet-Önértékelés Intenzív


„Azelőtt, mikor ilyeneket mondott nekem valaki: "Amíg Te nem szereted magad, hogy várhatod másoktól, hogy szeressenek", hát... ütni tudtam volna. Helyette azt gondoltam: "Micsoda egy majom ez, beszél itt nekem, ha tudnám, már rég csinálnám", mert bizony nagyon jó lenne valahogy szeretni ezt a Mónit itt bennem. Ha mertem volna, talán elsírom magam és megkérem, segítsen akkor, mutassa meg, nála hogy megy ez.

És jó sokan jöttek nekem hasonló okosságokkal az elmúlt bő tíz évben. Mikor már egyre többen mondogatták, nagyon próbáltam figyelni rájuk, megérteni a magyarázataikat, lassan kezdtem hülyén érezni magam, ezek szerint annyira pocsék vagyok, hogy még ezt se tudom az életembe építeni...
Aztán a nagy figyelésben rájöttem, hogy legtöbbször Ők is "csalnak" ám. Észrevettem, hogy van valami furcsa működése az embernek. Amit magunkban nem merünk szeretni, értékelni, azt másban se bírjuk. Amire vágyunk, sokszor inkább a másiknak adjuk meg, vagy tőle várjuk el.

Vidám, cserfes, mindenre kíváncsi, csupa bizalom, szeretet kislányként emlékszem magamra úgy jó négy éves koromig. Odáig nincs olyan emlékem, ami a szeretetet bármilyen módon boncolgatta vagy megkérdőjelezte, és nem jut eszembe, hogy akkoriban valami baj lett volna velem.

Aztán olyan környezetbe kerültem, ahol sokan azt hitték, hogy az valami nagy gáz, ha én ügyetlen, buta, rendetlen, nagyszájú, főkolompos meg még ezer mindenféle vagyok. Ráadásul szerintük ez nem esetenként volt így, hanem mindig.
Én meg jól bevettem. Ettől persze kétségbeesetten vágytam vissza oda, ahol még minden rendben volt. Csak ahogy teltek az évek, egyre messzebb jutottam onnan.

Elkezdődött a keresés. Ugyan hol az a hely, hol az a pont, hogy találhatnék vissza. Az eszembe se jutott, hogy itt lehet bennem, mert belül fájdalom lakott, meg sok-sok magamban tartott érzés, amiket végképp tilos volt megmutatni (na, ezekből lett később a pánikszerű szorongás).

Így kezdtem el mások közelében keresgélni.
Valaki biztos érzi, tudja, ismeri azt a helyet.
Esetleg ha legalább elhinnénk egymásnak, hogy van ilyen hely mindnyájunk számára, még akkor is, ha most nincs meg...
Valahol lennie kell, mert legbelül, minden sejtemmel  emlékszem rá, és úgy hiányzik...
Bárcsak akadna, aki egyetért velem ebben a világ legfontosabb dolgában...

És ha barátkozni vagy szerelmeződni kezdtem, sőt, minden számottevő kapcsolatomban ott lengett ez a keresés. Mentem Fűhöz-Fához, tele reménnyel ajánlgatva magamat, hátha itt most összetalálunk, pont így kellünk egymásnak, ahogy vagyunk. Mert akkor máris a helyemen érezhetném magam, mint régen. Közben roppant kíváncsi voltam, , a másik vajon hogy látja a világot.
Amúgy végül ez lett a „szerencsém”.

Sok-sok csalódásnak tűnő folyamaton mentem keresztül, és épp nem nagyon tudtam, merre állok arccal, mikor „egész véletlenül” jó másfél éve találkoztam Byron Katie Munka módszerével. A négy kérdés és megfordítások menete már eleve elképesztő volt. Valami olyan srófra járatta az agyamat meg a szívemet, amit addig nem ismertem.
Egy mondata amúgy is hatalmas kaput nyitott rajtam:
"Minden szenvedésünk okozója az a meggyőződésünk, hogy a dolgoknak máshogy kellene lenniük, mint ahogy vannak."
Hát, erre még sose gondoltam. Nekiálltam szép lassan megvizsgálni, megkérdőjelezni, amit eddig a világról bombabiztosan hittem.

Ezt a folyamatot támogatja, tágítja Scott Kiloby Élő Önvizsgálatok módszere. Ahogy elkezdtem megismerni és alkalmazni, felfogtam, hogy mindenki, akivel csak találkozom, ugyanabban a keresésben ügyködik, mint én. És mivel a legtöbben nyakig benne vagyunk, meg se merjük mutatni egymásnak, hogy valójában hogy áll a szénánk. Nem merünk együtt lenni a hiányérzetünkkel, félelmeinkkel, szorongásainkkal, esetleg pánikunkkal és főleg a testünkkel - ahol ezek jelentkeznek -, mert azt tanultuk meg, hogy biztonságosabb őket elkerülni. Az elkerülésnek pedig ezernyi módját dolgoztuk ki, generációkon át gyűjtögetve a választékot. Így alakultak ki a függőségeink.

Sokan úgy hiszik, függőség az, mikor valaki látványosan romboló szerekhez ragaszkodik mondjuk (drog, cigi, alkohol). Sokszor észre se vesszük, mikor például a kapcsolatainktól, szextől, sporttól, kajától vagy bármi olyantól függünk, ami látszólag betölti a hiányt, segít elkerülni a különféle rossznak ítélt érzelmeket, érzeteket.

Vizsgálódás közben egyre gyakrabban merült fel bennem, hogy itt valami nagy közös tévedésről lehet szó. Mi van, ha a világon semmi baj nincs senkivel, csak jól beletekertük magunkat ebbe az elképzelésbe? J
Az idáig vezető úton, gyerekkorunk óta kialakult hiány-ének, koncepciók, félelmek, szorongások, függőségek felismerésében, átlátásában, megkérdőjelezésében, szétszedésében nyújtanak óriási segítséget Byron Katie és Scott Kiloby önvizsgálatai. Lehetőséget adnak rá, hogy találkozzunk magunkkal és egymással ott, ahol a szeretet már nem kérdés, ahol egyáltalában nincs kérdés.” (Mayer Móni)

Móni szeretettel ajánlja figyelmetekbe ezt a hamarosan induló, intenzív, kiscsoportos kurzust:

2-hónapos Intenzív, Kiscsoportos, Gyakorlati Önszeretet-Önértékelés Kurzus: Gondolati, Érzelmi és Testi Ön-Gyógyítás, február 26-tól szerda esténként, részletek lentebb. Jelentkezési határidő: január 31.
Részletek ide kattintva: Önszeretet-Önértékelés Intenzív

Ha az Alapcsomagokkal kezdenél, a következő kurzusok indulnak hamarosan, még mindegyikre van 2-3 hely:

Élő Scott Kiloby Élő Önvizsgálatok Alapképzési Csomag (Megtalálhatatlan Önvizsgálat és Szorongás/Félelem Önvizsgálat) 2014. február 1-2. Jelentkezési határidő: 3 hely maradt. Részletek itt: Aktuális Tanfolyamok



Byron Katie Munka-Módszere Alapképzési Csomag
2014. január 25-26. Jelentkezési határidő: 2 hely maradt. Részletek itt: Aktuális Tanfolyamok

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése